03 ديسمبر 2006

مسيرة العبور إلى المستقبل المظلم

ذكر مبارك الماسوني الواطي حرفياً في خطابه الأخير (ويارب يكون الأخير خالص) أنه باق باق باق حتى آخر نفس له في الحياة .. قالها هكذا وبلا مواربة .. يعني موتوا بغيظكم .. قاعد على قلبكم .. لو تدبرت كلمات ذلك الزعيم المزعوم لمصر لخرجت بعدة نقاط هامة ، أولاً هو قد خلع برقع الحياء ولم يعد يهمه لا الشعب ولا أمريكا ولا أي حد .. لأ برضه ولا ربنا حتى لأنه لو بيهتم بكده ما كانش بقى ماسوني من الأساس .. ومش ماسوني عادي ده زعيم الماسونيين العرب حاليا بعد رحيل حسين الأردن ..

منذ جاء به الصهاينة إلى الحكم وهو يتحدث عن إصلاحات ولم نر منه شيء غير بهدلة الدستور وترقيعات الماده 76 التي باتت سبة في جبين القانونيين المصريين والتي تصلح لتكون أي شيء إلا ماده في دستور بلد كمصر أو موزاموزا حتي ((مش عارف موزاموزا دي إيه بس أكيد فيه قريه أو حاره في العالم اسمها كده)) ، لكنه على الأقل بدأ يتحدث منذ عامين عن إصلاحات وإن كانت مزعومه كما نوقن جميعاً ونعلم تماما أنه كاذب فيها كعادته دوماً منذ جاء ، لكن أهو كان فيه كلام .. ويتحدث فخفخامة جلالة مبارك الماسوني الواطي عن الديموقراطيه .. طيب فين هي الديموقراطيه دي يا وقح يا بجح يا نتن طالما إنك بتقسم براس أبوك ((عمنا مبارك كاتب المحكمه الكحيان اللي خلفك وسابك لينا تقرفنا)) إنك مش سايبنا خالص لغاية آخر نفس ؟؟؟ صحيح اللي اختشوا ماتوا .. من ناحيه يتكلم عن ديموقراطيه وإصلاحات ومن ناحيه تانيه بيؤكد بلسانه ((اللي عايز القطع)) إنه ديكتاتور .. تيجي ازاي دي يعني يا صفيحة الزباله الصهيونية؟؟؟

طبعا المتابع لتحركات فخفخامة جلالة مبارك الماسوني الواطي الأخيره إن كان هو ولا المحروس بتاع لجنة الياسات .. فخفخامة جلالة ولي العهد الماسوني الواطي الثاني سيدرك لماذا هو يتحدث بكل تلك الجرأة وقلة الأدب والبجاحه والوقاحه التي جاء بها في خطابه الملعون .. ليه طيب ؟ لأنه الواطي زي ما حضراتكم راسيين رتب أموره مع الأمريكان ، ده مش كده وبس ده كمان رتب لولي العهد القذر بتلك لاصفقة القذرة التي أبرمها معهم والتي بمقتضاها سيقوم فخفخامة جلالة مبارك الماسوني الواطي بعدة أمور هامه جداً للأمريكان في مقابل تثبيته في الكرسي حتى يصير له نعشاً ((يمكن الماسونيين بيندفنوا على الكراسي .. أصلي ما شفتش جثة ماسوني قبل كده)) ثم تهيئة الجو لولي العهد كي يجلس مكانه ، تلك الأمور التي بدأ فخفخامة جلالة مبارك الماسوني الواطي في تنفيذها بتنفيذها بالفعل هي التاليه:

1- دعم ومساندة وتأييد كامل وبلا أي سقف للكنيسة الصهيونية الجديدة ، كنيسة ماكس ميشيل اللي سمى نفسه ماكسيموس ولا ماكستون فورت أهو كله زفت .. ومبارك الواطي مش مقصر من يومها وعطاه ترخيص بخمس كنايس صهيونيه جديده ليكون عليها الباطريرك الأرثوزوكسي الصهيوني وتتبعه كل كنائس الشرق المتصهينه وأما كنيسة البابا شنوده وأتباعه من الأرثوزوكس فليشربوا من البحر المتوسط مع بقية المسلمين في مصر والسعوديه والأردن اللي عمال يشربوا من البحر الأحمر وطظ فيهم كلهم .

2 – مساعدة الحركات الليبرالية الصهيوأمريكية من تسيد الساحه في المنطقه بواسطة وسائل الإعلام (مؤتمرات وصحف وفضائيات كقناة العربيه مثلاً وأخواتها) والتمكين لهم في كل المجالات ومساعدتهم في ضرب ثوابت الأمه بكل الوسائل دون حساب ومنع معارضيهم من أن يعلو لهم صوت فوقهم برضه بكل الوسائل.

3 – تمكين المحافل الماسونية من العمل بقوة داخل المجتمع المصري والعربي (نوادي الليونز ، الروتاري ، والجمعيات الأهلية من كل صنف ولون كتلك الوكالة الألمانية اليهودية التي أقامت مؤتمراً في الأزهر مؤخراً عن الختان .. الأزهر يا كلاب؟؟؟) لتدمير العقيدة من الداخل بواسطة أبنائها بأيديهم ، وأهو زي ما حضراتكم شايفين شغالين على ودنه.

4 – المساهمة الفاعله في تدمير ما تبقى من الاقتصاد المصري ((بعد أن دمرت الزراعه بالمبيدات والبذور المسرطنه والصناعه ببيعها للصهاينه)) وشبكه وربطه باقتصاد الكيان الصهيوني عن طريق اتفاقيات قذره ووقحه مثل الكويز التي تعرفونها جيداً.

5 – المساهمة الفاعله في تدمير حزب الله في لبنان بالتضامن مع حكام السعودية والأردن اللي شعوبهم برضه بتشرب معانا من البحر الأحمر ، وتقوية حكومة السنيوره الأمريكانيه الماسونيه على كل الأطراف البنانية المعارضه لها والمتخندقه مع حزب الله (سنه ، شيعه ، مسيحيين ، ودروز).

6 – تدمير حماس في فلسطين وتقوية عباس الأمريكاني عليها بالحصار والتجويع وتشديد الحراسه على الحدود لمنع النمله من العبور بلا إذن من الصهاينه (فاكرين الكام ألف عسكري مصري "من عساكر الداخليه مش الحربيه" اللي حطوهم على الحدود من أسابيع؟ لهذا الغرض الصهيوني) ، وطبعا في الطريق بهدلة قيادات حماس بداية بهنيه كما حدث منذ أيام عند الحدود أو الزهار منذ شهور حين رفض وزير خارجية مصر مقابلته لأنه كان الأبعد في الحمام حتى تقف حماس وحيدة لينهشها شعبها الجائع الذي انتخبها ديموقراطياً .

7 – المساهمة الفاعله في تدمير كل حركات المقاومه بالبلدان العربيه بكل توجهاتها الإسلامية ، اليسارية ، أو حتى الليبرالية الغير صهيوأمريكية ((إن وجد)) ومنعها من القيام بأي نشاط من أي نوع وهو ما يتم الآن كما ترون.


8 – المساهمة الفاعله في تمكين الصهيوأمريكية من السودان والعراق لتقسيمها وتفتيتهما على الطريقة التي تخدم مصالح الصهيوأمريكيه في المنطقه ، بالإضافة إلى الصومال كما سترون في القريب.

طبعاً كل ما سبق وغيره الكثير يؤديه لهم فخفخامة جلالة مبارك الماسوني الواطي بكل إخلاص وتفاني لو ركزتم قليلاً في سياساته وسياسات حكومته القذره ، لذا فقد وصله التأييد من البيت الأسود والبماركة له بالاستمرار حتى آخر نفس وسيبك من الكلام الفارغ بتاع الديموقراطيه ده اللي حكوا عنه .. دي كانت ضغطه خفيفه من أمريكا كي يجتهد زعيم الماسونيين العرب مبارك في عله أو يستعين بخليفته في استكمال مسيرة العبور إلى المستقبل المظلم لمصر والمنطقة بأسرها ...

هناك 8 تعليقات:

micheal يقول...

Ibn Bahya:
kalamak momtaz w yekshef lena kolna ad eih el nezam el7akeer dah darb b kol el a3raf w elkeym 3ard el7a2t..a2ool eih bas ..laky Allah ya masr

غير معرف يقول...

i agree with most of u mentioned in ur article. i totally agree that Mubark is one of the worst learders of Egypt all through our deep rooted history. but i think we have to watch our language when we express our opinions. if we will use this kind of bad language Egypt after Mubark is going to be mess something looks like Iraq.

IBN BAHYA يقول...

I don't like write by English, but for my brothers micheal and any one, I will. Thank you brothers for your visiting and comments. I think we are agree except very nil point related to our language which my brother said that (bad language). OK dear, I respect our point, but let me explain why I'm using this language.
I'm talking about Mubarak who is a thief, untruthful, and everything badddd. He isn't dialogue between us, there is no nay dialogue between you and a thief came to steal your house in addition to your history, present, and future.

Thank you again
regards

كبير المتشردين يقول...

بص يا سيدي انا المرة دي هبقا معارض شوية بس مش للنظام الحكام هبقا معارض ليكم كلكم وهقول ربنا يطولنا في عمره شوية لاني وبصراحة لو عملنا انتخبات انا مش شايف حد اديله صوتي اي حد مش شايف علي الساحة السياسية اي حد لو عندك واحد من الي انت حاطه في صورة البروفيل واقصد الزعيم جمال عبد الناصر انا موافق بس للاسف احنا اصابنا الفساد شعوبا قبل الحكومات ومتنساش ان انتقال الحكم هيأدي لحالة من الفوضي كبيرة واحتمال الصدام بين الشعب والجيش هيبقا قائم وده مش في مصلحة اي حد لا انا ولا انت ولا غيرنا ربنا يعفو عنا بس يا سيدي اتأكد ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بأنفسهم

micheal يقول...

Ibn Bahya:
الف شكر لادبك و ذوقك..و انا بجد زيك حريص جدا علي لغتنا الجميلة بس أنا عندي مشكلى كبيرة في الكيبورد..حروف العربي ممسوحة و لذلك أستخدم الانجليزية توفيرا للوقت و حرصا علي بصري..و لك وافر احترامي

غير معرف يقول...

Dear Sir
Please be notified to use polite words in any dialogue or criticism. You accused Mr. Pesident that he is masonic without referring this to any basis or documents. Also you pretend to be loving to Nasser while in fact you hate Egypt and all egyptians. In fact it's clear that you're zionist and jewish though you speak arabic well. Moreover, it's clear that either you're ignorant or deceiful because you mention your words without discussing it on political or scientific basis. So please try to be honest for one time.

IBN BAHYA يقول...

إخواني الأعزاء .. كبير المتشردين وميشيل والأخ لاذي لم يكتب اسمه .. أشكركم جميعا على زيارتكم الكريمه ... واسمحوا لي بالتعقيب .. اخي العزيز كبير المتشردين أنا مش معاك .. بلدنا مليانه والخير فيها ما لوش آخر كلها رجاله زي الفل بس ضايعين وسط الزحمه ومخنوقين وطالع عينهم .. وكتير منهم مستخبي كما يقول المثل أحيانا يحتجب الحق من وقاحة الباطل .. ولو أن الحق عندنا بقى مستخبي خالص لأن الباطل طول أوي .. لكن ربك يعدلها وقريبا سيزول بإذن الله ...

أخي العزيز ميشيل كلامك زياده كتير أوي عن اللازم .. حضرتك بذوقك وأخلاقك العالية ترى الجميع مثلك .. هذا غطراء منك لا أستحقه عموما شكرا لك وربنا يقدرنا على رد الجميل .. وأنا فعلا عرفت إنك ممكن ما يكونش عندك ويندوز عربي أو كي بورد عربي زي كثير من أصحابنا خارج مصر ويتعذبون في متابعة المواقع العربيه وأحيانا يقوم أصحاب لهم هنا بتحويل الكتابه في بعض المواقع إلى صور كي يتمكنوا من متابعتها هناك في أوروبا أو أمريكا .. عموما حصل خير ولا يهمك وأتمنى دوام التواصل بأي لغه تعجبك بس ما تكونش عربيزي اللي طالعين فيها اليومين دول .. حضرتك سمعت عنها طبعا .. المهم التلاقي والحوار من أجل عيون أمنا بهيه .. ربنا يخليك ويوفقك ونغير احنا الاتنين الكيبورد لأنه برضه معذبني زيك ..

أما أخي العزي الذي لم يذكر اسمه فله كل تقدير واحترام برغم اختلاف وجهات نظرنا بالكامل .. هو يمين وأنا شمال .. أخي الكريم .. لقد ذكرت لمرات عديده أنني لا أسب أحدا وربما لم أسب أحدا في حياتي إلا مبارك الماسوني الواطي وعصاباته وكل بوبيهات حكومته ممن يخطفون أولاد بهيه من الدار للنار لسبب بسيط جدا هو حبهم لبهيه .. وسبي في مبارك الماسوني الواطي .. له أسباب مش مجرد هوايه أو رغبة في التنفيث زي ما بيقولوا ..لأ يا أخي .. أنا أسبه لسببين كما يلي : أولا أنا أقرر حقيقه واقعه وعلى يقين من أنه واطي ولدي ما يثبت أنه ماسوني وخائن لوطنه بالدليل القاطع الذي لا يدع مجالاً للشك وهو لدي ما يثبت أنه لص ويبيع البلد هو وعصاباته ، ليس دليلاً واحدا ولكن عشرات ومئات الأدله التي لو قدر لبهيه النهوض ومحاكمته فما لدى بعض الإخوه الأفاضل من وثائق يمكن أن يحكم عليه بالإعدام مرات عديده لا مرة واحده .. فهل مخلوق كهذا يستحق أن تحاوره أصلاً أم تخلع نعليك وتهوي به على أم رأسه الخرب ؟؟؟ يعني ما تجيش تقولي أتحاور مع لص .. ما ينفعش خالص .. أنا أختلف معك كما ترى نقيضا لنقيض ، فكيف ترى اختلافي ؟ هل أسأت لك برغم أوامرك لي والتي تحمل اتهامات مبطنه لي ؟ لم يحدث كما ترى وأرجو مراقبة ذلك إن استطعت ..

السبب الثني هو أني أسعى من وراء سب ذلك الماسوي الواطي تحقيره وتكسير الصيغه الذهنية لذلك الصنم لدى كل من يقدر له قراءة كلماتي فلا يخشوه لا هو ولا جنوده من شياطين الإنس من بوبيهات حبيب العادلي التي تحميه أو حتى حرسه الجمهوري أبو إيريال واصل للقمر ويقولك مصر ما وصلتش القمر مع أن جاجارين خبط فيه وهو بيلف في الفضاء ...
عموما وبرغم اختلافنا الكبير جدا إلا أنني أشكرك على زيارتك وتعليقك وأتمنى لك التوفيق ومستعد للرد عليك فيما سوف تطرح من وجهات نظي مهما كانت مغايرة لقناعاتي الشخصيه ، فما أجمل الاختلاف والحوار البناء الهاديء الهادف فيما بيننا ولكن ليس مع اللصوص الجبناء الماسونيين ..
لكم جميعا مني ولبهيه كل حب وتقدير وتحيه

micheal mohsen يقول...

Ibn Bahya
لك مني جزيل الشكر و الامتنان..بس بالمناسبة أنا اسمي مايكل و عايش في مصر و تفضل بقبول وافر احترامي